Keistuolis rašė:Augustas temoje ‚Kaip Paulius tapo apaštalu?‘ rašė:Taip visai galėjo būti, nes pats Paulius nematė didelių prieštaravimų tarp fariziejų doktrinos ir Jėzaus iš Nazareto skelbto mokymo. Iš visko sprendžiant, pačiam Pauliui Jėzaus iš Nazareto doktrina buvo natūralus fariziejų doktrinos tęsinys, tad Paulius visai laisvai galėjo laikyti save fariziejumi ir Jėzaus iš Nazareto šalininku tuo pat metu. Iš jo laiškų sprendžiant, tai, matyt, kad taip iš tiesų ir buvo - Paulius buvo ir fariziejų, ir Jėzaus iš Nazareto šalininku.

Taip tai tiesa, kad Paulius nematė didelių prieštaravimų tarp fariziejų doktrinos ir Jėzaus iš Nazareto pasekėjų skelbto mokymo vieninteliu klausimu: dėl prisikėlimo galimybės.
Ir ne tik dėl prisikėlimo galimybės. Jėzus Nazarietis mokė ir apie angelus, ir apie mirusiųjų prisikėlimą, ir apie Dievo teismą. Visos šitos Jėzaus Nazariečio doktrinos sutampa su fariziejų tuo metu skelbtomis doktrinomis. Kai Jėzus Nazarietis iš tikrųjų prisikėlė iš numirusiųjų, tai dalis fariziejų (mažesnioji) tuo patikėjo ir tapo Jo šalininkais. O kita dalis fariziejų (didesnioji) tuo nepatikėjo ir pradėjo konkurencinę kovą su tais Jėzaus Nazariečio prisikėlimu patikėjusiais fariziejais.
Bet net gėda, kai taip ciniškai meluojama, nes susidaro įspūdis, jog Paulius buvo ir Jėzaus iš Nazareto šalininkų atstovas! Būk geras žmogau, parodyk man bent vieną sakini, kur Paulius mini Jėzų Nazarietį. O prieš pradedant standartinę demagogiją, kad Jėzaus iš Nazareto ir Kristus - tai vienas ir tas pats asmuo, patariu paskaityti bent jau tai kas apie tai iki šiol vien čia jau buvo pasakyta…
Tai aš jau perskaičiau tai, ir, prisipažinsiu, kad man buvo gėda skaityti, kaip Tamsta, Keistuoli, nesuprato tokio elementaraus dalyko, kad Saulius-Paulius nekūrė kito žmogaus gyvenimo aprašymo.

T.y., Saulius-Paulius neaprašinėjo kito žmogaus gyvenime nutikusių įvykių ir neskelbė kito žmogaus prisikėlimo iš numirusiųjų. Jis skelbė TO PATIES žmogaus (t.y., Jėzaus iš Nazareto) prisikėlimą iš numirusių, kaip ir kiti apaštalai, kurie buvo su Jėzumi iš Nazareto nuo pat Jo veiklos pradžios. Kitas klausimas, kodėl Saulius-Paulius vadino Jėzų Nazarietį Jėzumi Kristumi, o ne Jėzumi Nazariečiu ar Jėzumi Mesiju. Aš pats manau, kad tai nuo graikiško žodžio "chrizma". Ir "Christos" graikiškai reiškia "Pateptasis", kaip ir hebrajiškai "Mesijas".
Pridursiu, kad tas žodis "christianous" graikų kalboje reiškia: "toks kaip Kristus", "panašus į Kristų".
Taip, būtent tas žodis "Christianous" būtent tai ir reiškia.
Ir jokiu man žinomu būdu NEREIŠKIA "Pateptatsis" ar "Mesijas".
O čia Tamsta labai klystate.

Žodis "Christos" yra kilęs iš graikiško žodžio "chrisma" (graikiškai tuo metu taip buvo vadinamas gydomųjų savybių turėjęs tepalas). Ir tas graikiškas žodis "Christos" kaip tik ir reiškia "Pateptasis" (hebr. "Mesijas").
O gal kas ras bent vieną sakinį Naujajame testamente, kaip to Kristaus pasekėjų garbintojo Pauliaus doktrina sutampa su Jėzaus Nazariečio mokymu?
Tai Pauliaus raštuose pilna teiginių iš Evangelijų. Reikia būti arba aklam, arba iš anksto nusistačiusiam prieš Paulių, kad to nematytum.
O sekant Evangelijas Jėzus Nazarietis yra Mesijas! Jėzus Nazarietis niekada nesivadino Kristumi, niekada neskelbė krikščionybės ir savaime suprantama nebuvo krikščionis.
Taip, tai tiesa, Keistuoli. Jėzus buvo žydas, ir Jam nerūpėjo naujos religijos įkūrimas.
Tai ką bendro turi Paulius skelbiama krikščionybė, su tuo, ką skelbė Jėzus Nazarietis?
Absoliučiai viskas yra bendra, išskyrus tai, kad Jėzus Nazarietis Pauliaus raštuose vadinamas Kristumi. Išskyrus šitą smulkmeną, visa kita yra bendra.
Tai gal kas tikrai paaiškins kodėl negalima Jėzų Nazarietį vadinti "Mesiju" ar "Pateptuoju" ir būtinai reikia vadinti kokio tai maštininko Kristaus pravarde?
Jėzus iš Nazareto ir buvo tikras maištininkas žydų akyse.

Juk todėl žydai Jį ir nuteisė nukryžiuoti, kad Jis maištavo prieš tuometinę žydų vyresnybę.
O šitas Tamstos teiginys yra absoliuti nesąmonė, visiškas išsigalvojimas: "Tai gal kas tikrai paaiškins kodėl negalima Jėzų Nazarietį vadinti "Mesiju" ar "Pateptuoju" ir būtinai reikia vadinti kokio tai maštininko Kristaus pravarde?"
Iš tikrųjų Jėzų Nazarietį galima vadinti ir Kristumi, ir Mesiju, ir Pateptuoju, nes tai yra vienas ir tas pats asmuo. Ir dėl to nei man, nei Tamstai, nei dar kam nors kitam jokių problemų nekyla.
Tai ir yra pagrindinis skirtumas tarp Pauliaus ir Evangelijų doktrinos! Krikščionys meldžiasi maištininkui Kristui ir yra Pauliaus dėka visiškai nušalinti nuo Jėzus Nazariečio mokymo. Nenustebsiu, jei 99% krikščionių žandikaulis atvėps, kai sužinos kur juos tas Pauliukas „atvedė“.
O sužinos visi, nori jie to ar nenori…
O Pauliukas juos atvedė prie to paties Jėzaus iš Nazareto.

Taip kad naujiena bus tik Tamstai, kai Tamsta, Keistuoli, sužinos, kad Paulius visiškai neprieštarauja Jėzui iš Nazareto, o Jį šlovino ir skelbė.