Kaip žinome, 393-čiais m. e. metais auganti bažnyčia Hippo susirinkime patvirtino Naujojo Testamento knygų sąrašą – kanoną. Bet keistas dalykas yra tai, kad taip plačiai Pauliaus išgirta jo nuosava, tariamai iš dangaus nukritusi evangelija, kaip sako Paulius: „Mano paskelbtoji Evangelija nėra iš žmonių“ (Gal. 1,11), ir t.t., kanono sudarytojų nebuvo pastebėta ir į Naująjį Testamentą nebuvo įtraukta. Nors tiesą sakant, kaip iš jo laiškų seka, Paulius neskelbė jokios evangelijos, nors pastoviai apie tai plepėjo.

Galima manyti ir net tuo tikėti, kad Paulius skelbė Evangeliją tariamai abstrakčiai, kaip šiandien aiškina šį klausimą krikščionys. Bet tada, įvyko tikras stebuklas, kuris tiesiogiai pakenkė Pauliaus propagandai. Nes keturios, konkrečios Evangelijos, kurios nenukrito iš dangaus, kurios buvo surašytos žmonių, visgi buvo įtrauktos į Naująjį Testamentą. Nors bažnyčios kanonas buvo sudarytas ištikimiausių Pauliaus garbintojų ir pasekėjų.


Ir tikrai, Paulius savo laiškuose evangeliją traktuoja kaip išimtinai jam patikėtą knygą. O laiške galatams, Paulius prakeikia net Dievo angelus ir visus, kas tik mėgintų evangeliją skelbti kitaip, negu jis paskelbė: „Bet jei mes arba angelas iš dangaus jums skelbtų kitaip evangeliją, negu mes jums paskelbėme, – Anatema esto! (tebūnie prakeiktas).“ (Gal. 1,6-8)

Taip Paulius aiškiai prakeikia tikrą Jėzaus apaštalą Petrą, kuris su savo draugais padiktavo evangeliją Markui. Paulius mėgina prakeikti ir kitą, tikrą Jėzaus apaštalą bei evangelistą Joną. Nes Evangelija pagal Joną skelbia Jėzaus mokymą tikrai kitaip, tikrai ne taip, kaip Paulius skelbė savo evangeliją galatams.

O gal Paulius tikrai skelbė kokią tai kitą,
gal kokią slaptą evangeliją?
Labai įdomu. Bet aš jau netikiu, kad Lietuvoje galima rasti bent vieną krikščionį, kuris apie evangelijų kilmę ką išmano, ar bent norėtų išmanyti…