Labas "taluta". Norėjau pateikti apibendrintą atsakymą. Deja, tenka aptarti vos ne kiekvieną Tamstos sakinį.
taluta rašė:Tokios išvados dėl Sauliaus, vėliau tapusio Pauliumi, apaštalystės kilmės neatsiejamos nuo platesnio konteksto ir supratimo apie krikščionybę.
Taigi Tamsta tik ką sakei:
taluta rašė:Tokio išsamaus ir vieningo pasakojimo trūkumo fone tenka suabejoti ar Pauliui tikrai galima priskirti apaštalystės statusą. Tokia nuomonė grindžiama tuo, kad jo mokymai ir įsitikinimai pasižymi dideliais skirtumais nuo Jėzaus mokymų, ką jūs ir minėjote.
Tai kaip dabar čia, Paulius yra Jėzaus Nazariečio apaštalas ar ne?
Arba vėl:
taluta rašė:Verta paminėti, kad krikščionybė yra labai įvairi - skirtingos denominacijos turi savų teologinių interpretacijų bei tradicijų.
Tai gal ir Jėzau Mesijo Mokymas yra įvairus, o gal visgi vienareikšmiškas, kaip manai žmogau? Kokias įvairybes aprėpia Pauliaus mokymai tiesiog nuobodu aiškinti, nes jie neturi nieko bendro su Jėzaus Mesijo Mokymu. Pats gi tą faktą praktiškai pripažįsti. O kaip suprasti Tamstos profesorišką krikščioniškąją teologijos, įvairovę tik ką papasakojau. Papildau: "Tai kaip dabar čia, Paulius yra Jėzaus Nazariečio apaštalas ar ne?" – tai ir yra visa krikščionybės įvairovė!
taluta rašė:...kiekvienas individualus tikintysis gali savarankiškai vertinti ir pasirinkti, kurį aspektą jis laiko esminiu.
Ilgai galvojau ką tai reiškia. Ir kas gi gali uždrausti kiekvienam turėti savo nuomonę? Visgi supratau, kad ne mūsų nuomonės, bet esmių esmė – Tiesa yra lemiamas faktorius. O tai reiškia, mano galva, kad krikščionybė propaguoja Pauliaus mokymus ir mažai ką bendro turi su Jėzaus Mesijo Mokymu.
Ką Tamsta ir sakai:
taluta rašė: ...Tiek Jėzaus, tiek Pauliaus mokymai gali turėti įtakos jų asmeniniam tikėjimo supratimui, bet kiekvienas individualus tikintysis gali savarankiškai vertinti ir pasirinkti, kurį aspektą jis laiko esminiu.
Iš Tamstos pasisakymo lengva išskirti, kad supranti, jog tai skirtingi mokymai. Sakau, gal apsispręskite ką jūs sekate ir kuo jūs tikite... Nes vien Tiesa yra lemiamas faktorius.
taluta rašė:Nors krikščionybėje gali būti skirtumų, svarbu pabrėžti toleranciją ir bendradarbiavimą tarp skirtingų tikėjimo bendruomenių. Daugelyje tikinčiųjų bendruomenių yra pripažįstama, kad skirtingi požiūriai gali būti įvairūs būdai suprasti Dievo žodį.
Tiesiog akademiška! Žinai žmogau, visko gali būti, bet ne viskas tikra... Pritrenkia tai, kad vargu ar mes galime nusakyti, kaip reiškiasi Dievo žodis? Ar tai yra tai, ką Jis tyliai tau į ausį sako, ar tai ką tu žmogeli perskaitai kokiuose tai raštuose? Beje, neabejotina, kad Biblija nėra „pasakėlių knyga“. Dar mažiau abejotina, kad Naujasis Testamentas neaprašo tai, kas anuomet tikrai vyko. Bet būtent Naujasis Testamentas patvirtina tai, jog Paulius nebuvo ir nėra Jėzaus Nazariečio apaštalas.
Paulius vienareikšmiškai skelbia „Fariziejų mokymą“ pritaikyta stabmeldžiams. Ir tai yra Tiesa aprašyta Naujajame Testamente. Taigi, Naujasis Testamentas aprašo ir nemalonią Tiesą. Ir jei Tamsta laikai Naujojo Testamento tekstus „Dievo žodžiu“, tenka pripažinti, jog Paulius neskelbia Jėzaus mokymą, ką ir sako „Dievo žodis“.
Sakyčiau apie „Dievo žodį“ gali plepėti vien tas, kuris „Dievo žodžio“ niekada negirdėjo!