gedas rašė:Jūs teisus, kad Gal 6:11 tekste Paulius rašo, kad jis rašo "ne taisyklingomis raidėmis" (graikiškai: "αγράφως").Šis tekstas dažnai suprantamas taip, kad Paulius nebuvo geras rašytojas. Tačiau yra ir kitų galimų interpretacijų.
Sakinukas tikrai vertas rimtesnio dėmesio. Patikrinau. Įdomiausia tai, kad net pagrindiniuose graikiškų tekstų paaiškinimuose dėmesys kreipiamas ne į raides, bet į tai „kokiomis didelėmis“ (raidėmis) rašoma. Paaiškinimui imamasi teiginio, jog tai ne didelės, bet svarbios raidės. Aiškiai siekiant parodyti, jog tai neturi nieko bendro su kokiu tai bemoksliu Pauliumi.
Be visų kitų Tamstos išvedžiojimų, tenka pripažinti, jog Paulius galėjo skaityti graikiškai, deja vien kaip nūdienos pirmokas. Kas ir buvo pirmosios Markaus Evangelijos išdarkymo priežastis. Plačiau apie tai Evangelijų perrašymai. Nėra reikalo čia kartoti tai, ką kiti jau išaiškino.
O toliau visiškai nesuprantu kaip Tamsta mąstai.
gedas rašė:Jūs teisus, kad Jėzus teigė, kad niekas negali tarnauti dviem šeimininkams. Taigi, jei krikščionybė yra pagrįsta Jėzaus mokymu, tai ji negali būti pagrįsta ir Pauliaus mokymu.
Pačiam sau prieštarauti, greičiausiai yra „amžinai nesuprasto genijaus“ savybė. Nes po to, po ilgų išvedžiojimų, Tamsta sakai:
Tai pala, ar galima tarnauti dviem šeimininkams, ar ne? Pagal Tamstos išvada krikščionybė man panaši į (...) krūvą, kur visko pasitaiko...gedas rašė:Todėl galima teigti, kad krikščionybė nėra vien tik Jėzaus mokymas arba vien tik Pauliaus mokymas. Ji yra abiejų šių mokymų sintezė.
Ne, ne. Nesu priešiškas krikščionybei ar kokiai kitai mistikai, kuri norėtų „atstovauti“ Dievą. Pažįstu gausybę katalikų ir protestantų kunigų, bet nei vienas iš jų nemėgino mane „maitinti“ kokiomis tai „dvigubomis“ nesąmonėmis. Dar daugiau, Šiluvos klebonas, Monsinjoras kunigas Grauslys, Vyskupas Žemaitis ir kiti, kurie dar ne išėjo (todėl ir neminėsiu pavardžių), vos ne kiekvieno susitikimo metu sakydavo man: „Tu aiškiai iš ‚belzebubų‘“, bet jei visi mano parapijiečiai būtų kaip tu, žinočiau, jog pragyvenau ne be reikalo. Tai sakau vien tų Vyrų garbingam prisiminimui.
Taigi žmogau, kalbėkime dalykiškai, jei tik įmanoma, be išvedžiojimų, kaip ką galima pateisinti...
Be Tiesos pažinimo, TAI YRA, be Šventosios Dvasios – Tiesos Dvasios bendrystės, be Evangelijos, jūs žmonės, neturite jokių šansų išlikti. Jūs galite interpretuoti ir kurti pačius įvairiausius pateisinamus, kurie jums patogūs. Bet tai nieko nepakeis. Yra taip, kaip yra, ką net Aristotelis puikiai suprato ir jūsų išvedžiojimai tikrai nieko ne pakeis. Ieškokite Tiesos pažinimo, ką jums ir siūlo Jėzus Mesijas. Jo išvadavimas yra dvasinis, o ne politinis ar socialinis, kaip iki šiol to ieško radikalūs žydai...
Taip, taip, be fantazijų. Aš esu žmogus ir vien žmogus, sakau tam, kad Tamsta nekurtum iliuzijų. Tik esu žmogus, kuris suvokia visatos ir istorijos raidoje savo menkumą.